עמוד הבית / כללי / בית משפט לענייני משפחה

בית משפט לענייני משפחה

בית משפט לענייני משפחה דן בנושאים הקשורים לסכסוכים שונים שיש להכריע בהם ובסוגיות שונות שיש להסדיר, הקשורים ביחסים משפחתיים של הצדדים הבאים בשערו. בין הנואים הקשורים באלו יהיו: קביעת תשלומי מזונות לילדים, ענייני ירושות וטיפול בצוואות, קביעת משמורת על ילדים, הסכמי גירושין, חלוקת רכוש בין בני זוג ועוד. לבית משפט זה ייחודיות משלו ובפנייה אליו קיימת חשיבות רבה לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי מאת עורך דין מומחה בדיני משפחה. חשיבותו על ייצוג משפטי זה באה לידי ביטוי כמובן, גם במקרים בהם יבקשו הצדדים להגיש ערעור על החלטותיו של בית המשפט ולבדוק האם קיימת בכלל האפשרות להגיש ערעור כזה במצבים שונים.

מה מייחד את בית המשפט לענייני משפחה

בית משפט לענייני משפחה דן בסוגיות רגישות הנוגעות להליכים התקיימים במצבים מיוחדים. מדובר בעיקר בסכסוכים בין בני משפחה ובסכסוכים בין בני זוג. אלו הן סוגיות הנוגעות באופן ישיר לחייהם הפרטיים של הצדדים ומכאן הרגישות הגבוהה של סוגיות אלו. בעקבות הרגישות הגבוה שדרושה בטיפול במצבים אלו, קיימת לבית משפט זה אפשרות לגמישות מסויימת באופן הדיונים המתקיימים בו, והחוקים של הצגת ראיות החלים על כל בית משפט אזרחי רגיל אינם חלים עליו. בית משפט זה רשאי לנהל כל דיון כראות עיניו ועל פי שיקול דעתו, לצורך חקר האמת והוצאתה לאור.

האם ניתן לערער על החלטת בית המשפט לענייני משפחה

דרגתו של בית משפט לענייני משפחה היא כדרגת בית משפט שלום ולכן ניתן להגיש ערעורים על החלטותיו כמו שניתן להגיש ערעורים לבית משפט השלום. לאחר שניתן פסק הדין, ניתן להגיש ערעור בתוך ארבעים וחמישה ימים. ערעורים אלו יש להגיש לבית המשפט המחוזי. במידה והחליטו הצדדים להגיש ערעור גם על החלטת בית המשפט המחוזי, הם לא יהיו רשאים לעשות זאת ללא פנייה אל המשפט לענייני משפחה לצורך קבלת אישור להגשת הערעור. ערעור לבית משפט עליון על החלטותיו של בית המשפט המחוזי ניתן להגיש תוך שלושים יום בלבד מהיום שבו התקבל ההחלטה מהמחוזי.

בכל פנייה אל בית המשפט לענייני משפחה יש לגשת לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי של עורך דין המתמחה בדיני משפחה. מדובר בעריכת הליכים מורכבים ורגישית ולכן חייבת להיות הכשה מקצועית כאשר ניגשים לעסוק בנושאים אלו. יש להכיר את דיני המשפחה על בוריים ולדעת כיצד להתנהל מולם. בנוסף להבנת התהליכים מול בית המשפט, יש לדעת ולהכיר את החוקים אשר מציב בית הדין הרבני ולכן דרושה מומחיות גבוה וניסיון רב בתחום.

Check Also

ליווי דיירי הבניין בפרויקט תמא 38 על ידי עורך דין

בעולם שבו שוק הנדלן רותח, ואתם מתגוררים באיזור יחסית מרכזי של אחת מהערים הגדולות, ברור …